Gambaran Umum
Kondisi desa GALUDRA kecamatan CIMALAKA merupakan desa yang
tergolong relative subur dengan hamparan areal pertanian yang luas dengan aneka
ragam tanaman pangan dan hortikultura yang sangat beragam. Desa Galudra menjadi desa yang dapat dikembangkan menjadi
desa penyangga ketahanan pangan baik lokal maupun nasional.Desa GALUDRA terletak di daerah dengan pertumbuhan ekonomi
yang pesat di wilayah SUMEDANG yang terus berkembang sebagai desa yang menjadi
bagian dari sentra pertumbuhan ekonomi baru di wilayah barat SUMEDANG,desa GALUDRA tidak tinggal diam menyikapi kondisi
ini.Geliat masyarakat dalam menghadapi kesempatan ini,tampak sekali dalam
aktifitas dan mobilisasi masyarakat dalam menghadapi kesempatan ini.Berbagai
macam kegiatan ekonomi kerakyatan terus dikembangkan dalam berbagai program
pengentasan kemiskinan oleh berbagai lembaga yang berwenang.Index Pembangunan
Manusiadiwilayah inipun terus dipicu,sehingga tiga pilar sebagai tolak ukur
keberhasilan pembangunan,yaitu pendidikan,kesehatan dan kemampuan daya beli
sudah mulai menampakan hasilnya di desa GALUDRA
2.1.1. Sejarah Desa
DesaGaludra berdiri pada tahun 1983 berdasarkan SK Bupat Sumedang
Nomor :414.13/SK-246 PEM/1983tepatnya tanggal 29 September 1983 hasil pemekaran dari
desa Cikole.
Adapun
Nama-nama KEPALA DESAdiantarnya :
No. |
Nama
KEPALA DESA |
Masa
Jabatan |
Keterangan |
1 |
EDI SUTISNA |
29/09/1983 s/d 02/01/1986 |
Pjs. |
2 |
IJA SUKATMA |
02/01/1986 s/d 02/01/1994 |
Depinitif |
3 |
AAN ANDRIA, BA |
02/01/1994 s/d 25/10/1995 |
Pjs. |
4 |
H.E. ROCHMADI |
25/01/1995 s/d 03/11/2003 |
Depinitif |
5 |
E. KOSASIH |
03/11/2003 s/d 07/11/2008 |
Depinitif |
6 |
SUMPENA, BA |
07/11/2008 s/d 11/11/2014 |
Depinitif |
7 |
CECEP ERWIN S, S.Sos. |
12/11/2014 s/d 18/03/2015 |
Penjabat |
8. |
DEDI KARYANA |
19/03/2015 s/d 15/10/2015 |
Penjabat |
9. |
SUMPENA, BA |
15/10/2015 s/d 05/11/2021 |
Depinitif |
9. |
SUMPENA, BA |
05/11/2021 s/d .........2027 |
Depinitif |
Sumber : Data Desa Galudra, 2023
2.1.1.1. Legenda Desa ( Sasakala
)
Di Suku Gunung Tampomas belah kidul, kuloneun situ
Cipanteneun kebon kai paselang jeung kebon awi mani paroek.
Hiji
mangsa, wanci sang surya lingsir ngulon aya paninggaran rek bebedil ka lebah
dinya. Ari Gok teh ka handapeun tangkal KIARA, dina dahan KIARA aya manuk
aralus sajodo mani pageye geye bari silih pacok jeung disarada. Sakepeung
aclag-anclagan kawas anu keur ocon.
“
Kabeneran “, ceuk Bah Salim, paninggaran tea: “ Aya manuk badag jeung alus,
wareg hiji sewang jeung si Ambu teh, dipanggang mana teuing girinyihna.” Rek
diparel sugan wae beunang duanana”
Dor
dibedil beunang hiji. Pluk murag geuwas di pulung manuk teh gegerepekan keneh,
cet di peuncit tuluy diasupkeun kana endongna.
Manuk nu
hiji deui hiber kanu tangkal kai sejen, reuwaseun ku sora bedil. Geus meunang
bajing sababaraha hiji jeung careuh bulan mah balik wae Bah Salim teh.
Datang
ka imahna, nitah ka Ambu Salim sangkan beubeunanganana buru-buru diasakan.
Da puguh
tas cape, asruk-asrukan ka kebon kai, tuluy dahar jeung panggang manuk,
panggang bajing mani ponyo atuh wanci magrib oge geus kerek nyegrek.
Janari
gede Bah Salim ceurik bari ampun-ampunan. Diguyah-guyah ku ambu Salim :
“ Manehna, manehna kunaon, kolot-kolot ngadon mewek bari
ampun-ampunan kitu, ngalindur ?”
Astagfirulloh, astagfirulloh, ampun Abah teh boga dosa gede. Abah geus
maehan nu tanpa dosa, mahluk dadamelan Alloh anu eukeur oleng pangantenan anu
eukeur silih pikacinta, silih pekaasih, dipegatkeun duriatna. Dibedil ku abah,
di peuncit, dipanggang, didahar. Abah boga dosa gede. Abah kapok. Abah moal
bebedil deui. Cadu.
Kieu
manehna : “ Abah teh ngimpi kadatangan istri geulis, ngadalak ka abah”.
“
Teungteuingeun teuing ari anjeun manusa, telenges teuing, kejem, jahat. Kuring
keur oleng panganten, keur silih pikaasih, naha salaki kuring kang JALU make dibedil. Da teu rumasa boga
dosa teu ngarugikeun ka manusa, malah mah nguntungkeun da kuring jeung kang JALU mah sok ngala KUNGKANG, WERENG,
HILEUD tina dapuran pare. Ngala hama pare, kitu deui ngala buah salam, buah
caringin, buah amis mata teu ngaruksak bubuahan nu manusa”.
Abah
maksakeun ngomong : “ Ke ari eneng teh saha , nu ti mana, saha caroge teh ?
naha make ngadalak ka abah. Da abah mah teu rumaos ngabedil caroge eneng. Iraha
? Dimana?”.
Anu
geulis ngawaler : “ Abdi teh pun DARA,
salaki abdi pun JALU. Nuju oleng
panganten, anyar nikah, nuju silih pekageugeut. Padumukan mah dina KIARA
atanapi Caringin. Tadi nuju silih pekaasih dina dahan KIARA geuning ku Aba di
bedil pun lanceuk teh, tuluy dipeuncit, tuluy dipanggang, tuluy di tuang. Make
teu rumaos sagala”.
Abah
ngagebeg, abah ngeleper, inget kana lalampahan tadi ti beurang basa bebedil
manuk.Bari arapap –eurepeup abah ngomong : “ Ampun Eneng manawi teh sanes nuju
oleng panganten , ampun, hampura, abah, moal deui-deui. Ampun rumaos lepat.
Bade dicacag diwalang-walang , bade disiksik diipis-ipis nyanggakeun Eneng”.
“ Kang JALU geus dipateni ku anjeun, ti ayeuna
kuring moal boga salaki deui, sieun dipateni deui ku manusa. Kuring moal bisa
ngarundaykeun turunan. Malah kuring bakal ILANG RAGA ,TINGGAL ASMA nuturkeun
Kang JALU, jadi JALUDARA.
Asmana bakal jadi ngaran lembur “ JALUDARA” Asma jeung gambarna bakal dihormati ku bangsa anjeun
sanagara. Jadi lambang Nagara.”
Tah kitu manehna abah teh ngimpi pikareuwaseun,
pikasieuneun, pikasediheun. Abah sumpah moal bebedil deui, rek eureun. Bedilna
oge rek disimpen pangeling-ngeling kana kajadian peuting tadi.
Ceuk
ambu Salim: “ Enya eureun tong bebedil wae , nambahan wae dosa. Anggur geura
tobat geura ibadah sing getol . Dielingkeun ku manuk, ku impian sareatnamah,
hakekatna mah dielingkeun ku Alloh SWT.”.
Babaturan Bah Salim nyalampeur
bebedil” Abah mah moal bebedil deui kapok, jung wae rek bebedl mah, ngan ulah
ka kuloneun Situ Cipanteuneun wae, eta mah wewengkon JALUDARA. Ulah bebedil ka dinya
pamali bisi didalak ku rohna JALU
jeung ku DARA. Barabas di
dongengkeun kajadianana ka babaturanana. Omongan jelema tea tina JALUDARA jadi GALUDARA jadi GALUDAR jadi
GALUDRA.Sepertos INSUN
MEDAL SUN ISUN, MEDAL / MEDANG –
INSUN MEDAL jadi SUM MEDAL jadi SUMEDANG.
Nelah
nepi ka ayeuna eta wewengkon teh jadi lembur GALUDRA jadi DESA GALUDRA.
Asalna ti kecap JALU = ngaran manuk jaluna, jeung DARA =
ngaran manuk bikangna jadi JALUDRA.
Statistik Kampung
Jumlah Jiwa 3230
Jumlah Kepala Keluarga 1182
Jumlah PUS 575
Keluarga yang Memiliki Balita 228
Keluarga yang Memiliki Remaja 549
Keluarga yang Memiliki Lansia 321
Jumlah Remaja 546
Total
461Total 114
Status Badan Pengurus

Sarana dan Prasarana

BKB
Bina Keluarga Balita (BKB)
Ada

BKR
Bina Keluarga Remaja (BKR)
Ada

BKL
Bina Keluarga Lansia (BKL)
Ada

UPPKA
Usaha Peningkatan Pendapatan Keluarga Akseptor (UPPKA)
Ada

PIK R
Pusat Informasi dan Konseling Remaja (PIK R)
Ada

Sekretariat KKB
Sekretariat Kampung KB
Ada

Rumah Dataku
Rumah Data Kependudukan Kampung KB
Ada
Dukungan Terhadap Kampung KB
Sumber Dana |
Ya,
Dana Desa Swadaya Masyarakat |
Kepengurusan/pokja KKB | Ada |
SK pokja KKB | Ada |
PLKB/PKB sebagai pendamping dan pengarah kegiatan |
Ada,
ROSITA, A.Md - |
Regulasi dari pemerintah daerah |
Ada,
SK Kepala Desa/Lurah tentang Kampung KB |
Pelatihan sosialisasi bagi Pokja KKB | Ada |
Jumlah anggota pokja yang sudah terlatih/tersosialisasi pengelolaan KKB |
10 orang pokja terlatih dari 10 orang total pokja |
Rencana Kegiatan Masyarakat | Tidak Ada |
Penggunaan data dalam perencanaan dan evaluasi kegiatan | Belum Diisi |
Mekanisme Operasional
Rapat perencanaan kegiatan | Ada, Frekuensi: Triwulan |
Rapat koordinasi dengan dinas/instansi terkait pendukung kegiatan | Ada, Frekuensi: Bulanan |
Sosialisasi Kegiatan | Ada, Frekuensi: Triwulan |
Monitoring dan Evaluasi Kegiatan | Ada, Frekuensi: Bulanan |
Penyusunan Laporan | Ada, Frekuensi: Bulanan |